YHDISTYS

Tervetuloa mukaan meidän iloiseen porukkaan!

"Aikanaan luulin, että hevosallergia on meidän perheen suuri murhe, mutta curlyjen myötä se toikin elämäämme monta uutta ihanaa hevos- ja ihmisystävää.

Poikani sanoin: "tää on niin siistiä"! "

- Nina ja ranchin tammat

CURLY HORSES FINLAND RY

Suomen curlyhevosten yhdistys, The Nordic Curlies ry:n perustava kokous pidettiin syyskesällä 2007 . Sittemmin nimi on muutettu Curly Horses Finland ry:ksi.

Toimimme Suomessa curlyhevosten hyväksi erityisesti curlyhevosten tunnettavuuden lisäämiseksi. Toimimme jalostuksessa ja kasvatuksessa noudattaen rodun alkuperäisrekisterin American Bashkir Curly Registryn, (ABCR) periaatteita. Seuraamme myös International Curly Horse Organisation (ICHO) suuntauksia. Teemme tunnetuksi rodun monipuolisia käyttöominaisuuksia sekä hypoallergenisuutta.

YHDISTYKSEN SÄÄNNÖT

HALLITUS

Yhdistyksen hallitukseen kuuluu puheenjohtaja ja 3-5 jäsentä:

Nina Salonen (puheenjohtaja), Helena Huhtala (varapuheenjohtaja ), Hanna Paappanen (sihteeri ja rahastonhoitaja), Katja Koli (jalostus), Hanna Sannamo (jäsenasiat).

CURLY TAPAHTUMAT

Yhdistyksen toiminnan kulmakivi on yhteiset tapahtumat. Yhdistys järjestää vuosittain omia tapahtumia sekä osallistuu hevosmessuille tai muihin yleisiin tapahtumiin tehden curleja tunnetuksi.

Curly Horses Finland järjestää vuosittain curleihin liittyviä tapahtumia. Yhdistys myös osallistuu messuille ja muihin ulkopuolisiiin tapahtumiin kiharoita tunnetuksi tehden.

#curlyhorsesfinland

Yhdistyksen tapahtumat

Yhdistys järjestää keväisin yhdistyksen vuosikokouksen sekä siihen oheen mukavaa yhdessäoloa ja muuta ohjelmaa. Lisäksi yhdistys järjestää syksyisin curly-näyttelyn tai muun tapahtuman. Onkin ollut mahtavaa huomata, paljonko tapahtumat ovat saaneet sekä kiharoita, että kiharoiden ystäviä liikkeelle. Tarpeen mukaan voidaan järjestää myös muita tapahtumia.

Messut

Yhdistys on ollut mukana esim. Tampereen Hevosmessuilla. Messuilla on mahtava meininki ja siellä saa hyvin tehtyä tätä pientä rotua tunnetuksi. Curleja on ollut sekä näytillä, että areenalla rotuesittelyssä. Messuilla on myös hyvä tilaisuus tavata muita hevosharrastajia ja tuoda  esille omaa curly-toimintaa. Voit ilmoittaa yhdistykselle kiinnostuksestasi lähteä messuille edustamaan yhdistystä.

Tulevat tapahtumat

Maastoestekurssi curlyille 2-3.9.2023!

Vironmäen ponitallilla, Orimattilassa.

Valmentajana Sanna Vironmäki

Curly yhdistyksen jäsenille suunnattu Maastoeste kurssi, minne voit tulla paikalle hevosen kanssa tai ilman. Hevosen kanssa sinun tulee ilmoittautua.

Lauantaina on valmennusryhmät max. 4 ryhmää ja halutessaan on mahdollista jäädä yöksi sekä vuokrata rataa itsenäiseen treeniin sunnuntaina.

Hinnat

• Valmennus 50€/ratsukko 90min 3-4 ratsukon ryhmässä

huom! ratsastajalla tulee olla turvaliivi, kypärä sekä omat vakuutukset!

• Yöpyminen aittamajoituksessa 20€/henkilö. Suihku sekä keittiö käytettävissä!
  • Hevoselle tarhapaikka 20€/yö (itse hoitaen sekä omat ruuat hepalle)

Huom! Majoituspaikkoja ja tarhapaikkoja rajoitetusti.

• Radan itsenäinen vuokraus sunnuntaina 20€/ratsukko

Sitovat ilmoittautumiset 13.8 mennessä Katjalle 040 0912393. Katja tekee vuorotyötä, jos et saa puhelimella kiinni niin jätä tekstiviesti niin sinuun ollaan yhteydessä.

Mukaan ovat tervetulleita yhdistyksen jäsenet maksutta seuraamaan valmennusta ja tapamaan muista yhdistyksen jäseniä, yhdistys tarjoaa kahvit.

Tervetuloa hevosen kanssa tai ilman!

TUKEA HARRASTE- JA KASVATUSTOIMINTAAN

Yhdistys on jäsententä tukena harrastuksissa ja kasvatuksessa.

Ota rohkeasti yhteyttä, jos olet vailla lisätietoja curleista!

TULE JÄSENEKSI

Tervetuloa mukaan yhdistykseen.